loading...
اندیشه های دینی
سامان امیری بازدید : 92 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شوهرم از خرج زندگی میترسد و میگوید : عقدمان باید پنج سال طول بکشد . لطفا راهنمایی بفرمایید.

  • این هم همان سوال قبلی است به دلیل آرمان گرایی است و ایشان به خاطر خرج است همه مشکلاتی که برای قبلی گفتم هست و یک فرق جدی این مورد با مورد قبلی دارد . قبلی بخاطر رسیدن به یک زندگی ایده ال می خواستند که ازدواجشان را ، چند سال به تاخیر بیندازند ولی این آقای محترم از ترس مشکلات عادی میخواهند ازدواجشان را به تاخیر بیندازند . این یک معرفتی ایجاد میکند و یک جورهایی هم بی اعتمادی به خداوند است . جالب نیست و این نگران کننده است . خدا خودش در بحث ازدواج قول داده : از فضلش ، زوج های جوان را بی نیاز میکند . خودش میفرماید : و ان یکونوا فقراءیغنمهم اله من فضله. واقعا بی نیازمیکند . نمی دانم چرا گاهی ایمانمان به قول های خداوند کم رنگ میشود .
     شما که در دوران عقد هستید و می خواهید وارد زندگی بشویید ف می ترسید و جوانانی که می خواهند ازدواج کنند ، اگر یکی از افراد پولدار فامیل بگوید شما دست خانمت را بگیر و برو ، من هوایت را دارم یا به جوان مجرد بگویند تو ازدواج کن من هوایت را دارم ، همینکه آقای پولدار گفته ،  دلگرم میشود . حالا معلوم نیست به قولش عمل کند و ضمانت حقوقی هم ندارد . همین کلمه طرف را دلگرم میکند و طرف اقدام میکند .عزیزان خدای بزرگ و مهربان که غنی است و توانمند است در قرآن قول میدهد چرا دلگرم نمیشوید من نظرم این است اقدام بفرمایید از مشکلات مادی نترسید.
    شما باید یک امکانات اولیه مادی داشته باشید بعد وارد زندگی بشوید و خودتان زندگیتان را بسازید .البته سختی هایی خواهید داشت . من میگویم به خدا اعتماد کنید ، قول داده است . البته نه اینکه شما وارد زندگی بشوید و دیگر هیچ مشکلی نداشته باشید ،  سختی نداشته باشید ، این یک واقعیتی است بالاخره زندگی زناشویی سختی هایی دارد . اولا این سختی ها آدم را میسازد و در مسیر تکامل ، سختی ها آدم را پخته میکند و باعث میشود که استعدادهای نهفته انسان بروز پیدا کند و از استعداد هایش استفاده کند و شما آرام آرام زندگیتان را می سازید و این لذت بخش است . از بزرگترها یی بپرسید ، که با سختی شروع کرده اند و حالا که یک زندگی راحتی دارند ، برمیگردند و به سختی ها نگاه میکنند ، می بینند این سختیها واقعا خودش یک شیرینی هایی داشت . من سختی هایی که در زندگی داشته ام ، حالا که یک زندگی مطلوبی دارم ، وقتی به این سختی ها برمیگردم ، یادآوری این ها برایم شیرین و لذت بخش است. مهم این است که شما همسرتان را دوست دارید و بین شما صمیمت حاکم است و این کافی است . ولی فقط عشق کافی نیست ، یک امکانات اولیه مادی هم اگر دارید کافی است . مهم آن عشق و صفا و صمیمیت است که سختی ها را قابل تحمل میکند . آلمانی ها میگویند : اگر زن و مرد همدیگر را  بخواهند میتوانند در کلبه خرابه ای باهم زندگی کنند . مهم این است  همدیگر را بخواهند ، به خدا توکل کنید .کسی که به خد ا توکل میکند برایش کافی است وحشت نکنید و نگران مشکل مادی نباشید . این ها مبتنی بر تجربه است و در همه زندگی ها اتفاق افتاده است
  •  جوانی سی و پنج ساله هستم و از ترس مشکلات مالی ، تن به ازدواج نمیدهم . لطفا مرا راهنمایی کنید .
    در قرآن داریم : ان یکونوا فقرا یغنمهم الله من فضله . اگر آنها برای ازدواج فقیر باشند خداوند از فضل خودش آنها را غنی میکند . بحث این است که ما باورمان این نیست که خدا کمک میکند . وگرنه حتما متدین هستید که با برنامه ما تماس میگیرید . من برای شما مثالی میزنم . شما میخواهید ازدواج کنید . یکی از تُجّار به شما میگوید : تا سقف پنجاه میلیون میتواند به شما کمک کند . من خودم اگر باشم حتما ، کار را شروع میکنم و با اطمینان دنبال ازدواج میرفتم .همین که این آقا قول داده و حتی هنوز چک آن را هم نداده و معلوم نیست که بدهد یا نه ، ما با اطمینان شروع میکنیم . حرف من این است که  قول این آقا از قول خدا با اهمیت تر است ؟ که حرف او را باور میکنیم ولی حرف خدا را باور نمیکنیم . حرف بنده ، این قدر شما را شارژ میکند و راه می اندازد و قول خدا ارزش ندارد ؟ خدا ضعیف است ؟ خدای وقتی که شما ضعیف بودید ، شما را تامین کرد . خدا به شما توان داد . روایت داریم که حضرت محمد (ص)  فرمودند : من ترک تزویج مخافت عیل فقد عصا بل الله ظن . کسی که از ترس مشکلات ازدواج نمیکند به خدا ظن برده است . و امام صادق (ع)  مشابه هم همین مضمون را فرموده اند . بررسی کنید ببینید . انسان تا مجرد است خودش است و همین کت و شلوارش است . ولی بعد از ازدواج  ، وضعش خیلی بهترمیشود . حداقل پول یک رهن را دارد که قبلا نداشته است و این واقعیتی است . البته کلیت دارد و عمومیت ندارد . رسول خدا فرمودند : زن بگیرید او برای شما روزی می آورد یا فرموده اند : برای فرزندانتان زن بگیرید . خداوند خودش شما را غنی میکند . البته باید در ازدواج دقت کنید تا فردی را انتخاب کنید که خیلی پرتوقع نباشد .  اگر این جور باشد ، مشکلات مالی بیشتر فشار می آورد . بحث عقد بستگی هم یک فرجه ای است که مسئولیتی ندارید و لذت هم می برید و بهترین زمان هم همان دوران عقد بستگی است . نترسید ازدواج کنید .
    البته گفته بودیم یعنی شرایط ازدواج را داشته باشند . برای ازدواج امکانات اولیه را باید داشته باشند. حالا ممکن است امکانات بالقوه را داشته باشد نه بالفعل را . مثلا تحصیلات دارد که بعدا بتواند کار پیدا کند و جربزه کار را دارد . این خودش خوب است .
  • ارسال نظر برای این مطلب

    کد امنیتی رفرش
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 65
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 319
  • بازدید سال : 769
  • بازدید کلی : 49,024