loading...
اندیشه های دینی
سامان امیری بازدید : 54 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
  • خواستگاری دارم که هرچه می گویم بی چون و چرا می پذیرد . آیا این نگران کننده نیست ؟
    شاید عاشق و شیفته شده اند . عشق ایشان را کر و کور کرده است و تمام هم و غم ایشان این است که به شما برسد . این را خیلی دقت کنید . اگر خانم هرچه را آقا گفت بی چون و چرا پذیرفت ، امکان دارد یکی از عوامل خود تحمیلی باشد . مثلا درخانه تحت فشار است و سنش بالا رفته و فقط       می خواهد ازدواج کند . ازدواج نکردن به مراتب از ازدواج تحمیلی بهتر است . این جور ازدواج ها خیلی خطرناک است . من باور نمی کنم دو نفری که دو تا تربیت و دوتا پدر و مادر و دو تا ژن متفاوت داشته باشند ، این ها مثل هم باشند . مثلا طرف می گوید : من با شما تفاهم صددرصد دارم . مگر چنین چیزی میشود . دو برارد در خانه با یک تربیت و یک ژن ، با هم اختلاف سلیقه دارند . دلیل این را پیدا کنید . وجود تفاوت لازم است . دختر خانمی می گفت من در حسرت این هستم که پدر و مادرم با هم بلند صحبت کنند . اگر علی الظاهر هم باشد ، مطلوب نیست. البته این را هم بگویم که بعضی ها در همان جلسه اول گفتگومی کنند و د رجلسه دوم سوالی ندارند و در واقع می بینند به هفتاد درصد رسیده اند و همچنین می بینند قدرت انطباق دارند و می توانند با بقیه موارد جزئی کنار بیایند . این هم اشکالی ندارد . شما ملزم نیستید تمام سوالات را از طرف بپرسید . ما این فرایند را کامل می گوییم ، تا جوابی باشد برای کسانی که می گویند : در خواستگاری نمیتوان به شناخت رسید.
  •  پسر بیست و یک ساله ای هستم و می خواهم با دختر عمه ام که بیست و پنج ساله است ازدواج کنم . شرطی گذاشته اند که هر چه من بگویم باید گوش کنی . چه کار باید کنم ؟
    گفته بودیم  که آقایان باید در مورد زن سالاری خانم ها سوال کنند . زیرا مردان یک ویژگی بنام اقتدار دارند نه قُلدری و زورگویی .می خواهد تکیه گاه همسرش باشد و همسرش او را قبول داشته باشد . این حرف خانم رایحه خوبی ندارد . یعنی این خانم  می خواهد جلوی اثبات اقتدار این آقا را بگیرد . و سن بیشتر خانم دغدغه ما را بیشتر می کند . بهتر است خانم سه تا هفت سال کوچکتر از آقا باشد . و اگر برعکس باشد هشت اشکال دارد و یکی از آن اشکالات این بود که جلوی اقتدار مرد را می گیرند . دغدغه ما در مورد این خانم بیشتر است . اگر همسن بودند و این شرط را می گذاشتند  جالب نبود ولی حالا که چهار سال بزرگتر هستند ، دغدغه ما بیشتر میشود .اگر شما چنین روحیه ای را دارید ، می توانید قبول کنید و ما حرفی نداریم .
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 65
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 239
  • بازدید سال : 689
  • بازدید کلی : 48,944