loading...
اندیشه های دینی
سامان امیری بازدید : 122 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

یکسال است که عقد هستیم  و همدیگر را خیلی دوست داریم . از چندی پیش رمالی به شوهرم گفته : ستاره بخت شما بهم نمیخورد و عاقبت از هم جدا میشوید . شوهرم میگوید الان از هم جدا بشوییم بهتر است که با دو تا بچه از هم جدا بشوییم .

  • این مقوله رمالی را قبلا گفتیم افرادی در غالب رمال و فالگیر می آیند و امنیت روحی و روانی افراد را میگیرند . آدم خودش را جای این بنده خدا بگذارد که یک فردی به او این جوری بگوید ، چطور امنیت روانی این بند ه خدا بهم می ریزد . امنیت روحی و روانی فقط با چاقو کشی و عربده کشی و ایجاد مشکلات اقتصادی ایجاد نمیشود .این هم یک راهش است . اما فالگیر امنیت روحی و روانی افراد را میگیرد و چقدر هم این قضیه رمالی سایه ، نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا سایه افکنده ، در ایتالیا کشورهایی که ادعای عقل گرایی و روشن فکری ومدرنیته دارند طوری درگیر خرافات و رمالی هستند که سالانه پنج میلیارد یورو درآمد فالگیران و رمالهای آنان  است . در کشورهای عربی پانصد هزار نفر با عنوان فالگیر و رمال مشغول بکار هستند .این خیلی است و زنان عرب سالانه پنج میلیارد دلار صرف این مقوله میکنند . شما باید بدانید این پیش بینی که فالگیر میکند واقعیت ندارد و خرافات است این فالگیر یکسری اطلاعات را از شما می گیرد و کلیاتی را به شما تحویل میدهد واین شما هستید که کلیات رابر زندگیتان تطبیق میدهید این نکته ظریفی دارد . همه ما مشکلاتی در زندگی داریم او یک پیش بینی کرده و اثر تلقینی دارند . شما به این ها بی توجهی بفرمایید . این ها واقعی نیستند و خرافات است و باید با آن مقابله کرد . از دیدگاه روان شناسی ، افرادی که دنبال این افراد می روند ضعف اعتماد به نفس دارند  . به خانم هایی که دنبال این افراد می روند جسارت نمی کنم ولی ثابت شده کسانی که دنبال این مقوله ها میروند خودشان  را قبول ندارند و یک روایت از علی(ع)  داریم : اذا قضت نفس الانسان انقطع الی رأی . وقتی نفس انسان خودش را باور میکند و قوی بشود به اندیشه و تعقل تکیه میکند . اذا  ضعفت نفس الانسان انقطع الی البخت . وقتی نفس انسان ضعیف شود به بخت تکیه میکند . معمولا خانم ها این کارها را میکنند . حیف است دین ما ، دین عقل و تعقل است . با این چیزها مخالف است . آقای مطهری می فرماید : شما متون دینی را ببینید که عقل و تعقل چه جایگاهی در دین ما دارد ، که در هیچ دینی ندارد و حتی در مسیحیت عقل حق ندارد وارد قلمروی ایمان بشود ولی در دین ما اجازه داده اند که عقل وارد قلمروی ایمان بشود . باید فرهنگ سازی کرده و دنبال این جور افراد نرویم و باعث اختلالات روانی نشوییم . فال چینی ، فال  قهوه و حتی فال حافظ درست نیست . بله بزرگان تفعل میزنند از باب اینکه شعری بخوانند ، لذتی ببرند ، اشکالی ندارد ولی اینکه فال حافظ مسیر زندگی ما را عوض کند و ما از فال حافظ استفاده کنیم و از همسرمان جدا شویم ، خیر . هیچ عقل سلیمی این اجازه را نمیدهد.

  • من عقد  کرده ام . رمالی به من گفته ستاره بخت شما بهم نمیخورد و آخر شما از هم جدا میشوید . آیا این درست است ؟
  • مطلقا این خرافات است و درباره خرافات صحبت کرده ایم . خلاف عقل و دین است . ما مسلمانیم و دین ما می گوید : عقلت ، پیغمبر درون تو است . نباید دنبال خرافات برویم . حالا ایشان ازدواج کرده و پیش رمال رفته ، این فکر خطرناک است . فکر ما روی رفتار ما اثر میگذارد . اگر شما به حرف آقای رمال معتقد بشوید ، کم کم روی رفتار شما اثر میگذارد و روی همسرتان و ناخودآگاه ، به سمت جدایی کشیده میشوید و پیش بینی رمال به واقعیت می پیوندد . فیلسوف امریکایی میگوید : فکر می تواند احساس را تغییر دهد . شما اگر این فکر را داشته باشید ، احساستان نسبت به آقا عوض میشود . متاسفانه این فال بینی و رمالی ، روز به روز در کشورما بیشتر میشود . البته در غرب هم غوغا کرده . در غرب یک آماری خواندم که درآمد رمالان و فالگیران ، پنج میلیارد یورو در سال است . چقدرفراگیر است . بیایید این فکرها را دور بریزیم . حیف است این فکر ها اثر گزار شود . از حضرت علی (ع) روایت داریم:  وقتی اندیشه ضعیف شود ، انسان به سمت بخت میرود . یکسری مشکلات در زندگی برای فرد ایجاد شده و یک جو ر فرافکنی می کند و میخواهد گردن بخت و طالع بیندازد . این بی تدبیری شما ، زندگی شما را قفل کرده ، نه اینکه مادر شوهر ، شما را سحر و جادو کرده است . اینها فرافکنی است . ما خودمان  مشکل داریم و گردن بخت و سحر می اندازیم .
  •  

    • درست است که میگویند مردی که موهایش از دو تا گل شروع میشود ، دو تا زن میگیرد . از وقتی این را شنیده ام ، از ازدواجم پشیمان شده ام . زیرا فهمیدم همسرم از این دسته مردها است ؟
    • بعضی آقایان در سرشان دو پیچش دارند و شروع موهایشان از دو منطقه است و این خرافات است که دو تا زن میگیرند . من آقایانی را می شناسم که دو گل هستند و یک زن دارند و یکبار ازدواج کرده اند. شما اگر به این خرافه معتقد بشوید ، روی زندگیتان اثر میگذارد . چطور اثر میگذارد ؟ از این به بعد،  شما به شوهرتان شک میکنید . اگر کمی دیر بیاید یا یک تلفن مشکوک و یا گوشی موبایل را بردارد و بیرون صحبت کند ، می گویید بله این دو گل است و دنبال زن دیگری است . خوب این روی مرد شما اثر میگذارد و کم کم تردید می کنید و اعتماد از مردتان سلب میشود و نهایت هم این است که ، ایشان برود و یک زن بگیرد . آقایانی که به دنبال زن دوم میروند ، بخاطر مشکلاتی است که با همسرشان دارند . اگر از همسرشان راضی باشند ، چرا بروند زن دوم بگیرند ؟ این فکر شما را میکشاند به همان چیزی که از آن می ترسید .
    • 526 – اینکه دختری شوهر آینده اش را در خواب ببیند و خواستگاران را رد کند و منتظر او بماند درست است ؟
      مقوله خواب مقوله پیچیده ای است . ما نمی توانیم خیلی محکم این را نهی کنیم . زیرا ما رویاهای صادقه هم داریم . یعنی خوایهایی که به واقعیت می رسد . مثل خواب حضرت ابراهیم که خواب دید بیاد اسماعیل را ذبح کند و این یک رویای صادقه است و خواب حضرت یوسف و خواب فرمانروای مصر . این خواب ها اختصاص به اولیاءالله ندارد . ما غالبا خواب هایمان صادقانه نیست . ما معمولا خواب هایمان به وضعیت جسمی و روحی بر میگردد. گاهی تشنگی و گرسنگی و یا سیری زیادی و افکار ما است به اینها  توجه نکنید . حالا خانم می گوید من مطمئن هستم که رویای من صادقه است . اگر شما این آقا را می شناسید ، ببینید که این آقا شرایط شما را دارد و همتای شما است یا نه و اگر طرف را نشناسید که کار خیلی سخت تر میشود . اگر همتای شما نیستند ، عقل حکم می کند که صبر نکنید . خانمی را داشتم که می گفت : چهارسال است که منتظر هستم تا این آقا به خواستگاری بیاید و همه خواستگارانم را رد کرده ام . این خیلی غیر عقلانی است . اگر شما خواستگار خوب دارید ، جواب بدهید و منتظر او نمانید . در ضمن زندگی مان دچار اختلال می شود . زندگی تان را بر اساس خواب بنا نکنید .   
    •  قبلا خواستگاری داشته ام که مادرشان یک آدم معنوی را خواب دیده اند و ایشان گفته اند : این ازدواج به صلاح شما نیست . آیا این خواب درست است ؟
      خواب حجیت شرعی ندارد . رویاهای صادقه برای امامان حجت شرعی دارند ولی برای عموم مردم  حجیت شرعی ندارند .
    •    شنیده ام کسانی که متولد خرداد ماه هستند ازدواج مجدد می کنند . شوهر من هم متولد خرداد است . آیا این درست است یا خرافات است ؟
      این خرافات است و حرف قشنگی نیست . خیلی از خردادی هایی که برنامه ما را      می بینند لب خند می زنند و می ببینند خودشان یک زن دارند . با این افکار خرافی مقابله کنید . رفتارهای ما ، پیامد اندیشه ی ماست . وقتی شما این جوری فکر می کنید و چنین دغدغه ای دارید ، ممکن است کم کم اهل تجسس بشوید و این روی رفتار شما اثر می گذارد . شکاک می شوید و زندگی شما تباه می شود . این فکر را بیرون بریزید . من خودم متولد خرداد هستم و به نمایندگی همه ی خردادی ها می گویم : من یک همسر دائم دارم و البته همسر موقت هم ندارم . چون انگیزه ای نیست . چون همسرم را دوست دارم و به ایشان علاقه ای دارم و بن بستی وجود ندارد . آن بن بست هایی که ما گفتیم اگر از آن خارج نشوند ، مشکلات زیاد و مفسده های زیادی به دنبال خواهد داشت . خیلی لازم نیست کسانی که بن بست ندارند ، دنبال این راه حل نباشند .
    ارسال نظر برای این مطلب

    کد امنیتی رفرش
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 65
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 152
  • بازدید ماه : 351
  • بازدید سال : 801
  • بازدید کلی : 49,056